sumentom). Tutaj regulacje dotyczące reklamacji i zwrotów są dość restrykcyjne. Wiadomo, nie bez powodu konsument jest chroniony, jednak często ludzie to wykorzystują. Przykład? Nowe prawo jest bardzo korzystne dla tych, którzy dokonując zakupów w sklepach internetowych - mają aż dwa tygodnie, żeby zwrócić produkt bez podania przyczyny, a sprzedawca ma obowiązek go przyjąć. Wyobraźmy sobie fotografa, który kupuje sprzęt warty kilkanaście tysięcy, wykonuje zlecenie i odsyła wszystko do sklepu. Zgodne z prawem? Jak najbardziej. To prawda, że wiele sklepów internetowych wcześniej pozwalało sobie na nieetyczne zagrania, niektóre po prostu oszukiwały klientów nie wysyłając im zamówień (słynne markowe ciuchy za bezcen - wieli dało się nabrać a nigdy nie otrzymali zamówionych produktów). Warto skonsultować się z prawnikiem, zwłaszcza takim specjalizującym się w danej dziedzinie prawa ( w tym wypadku prawo konsumenckie), żeby wiedzieć na jakie działania nie możemy sobie pozwolić, błąd może nas kosztować wszystko.
Lekarstwo na nieuczciwość?Znaj swoje prawa
Współpraca z nieuczciwymi działalnościami gospodarczymi czy sklepami, wysyłającymi wadliwy towar swoim klientom nie powinna pozostać nierozwiązana. Często okazuje się, że jest więcej ofiar takich oszustów ? wystarczy sprawę nagłośnić w mediach lub internecie. Nie da się jednak ukryć, że nie jest to jedyne rozwiązanie, ponieważ można wkroczyć na drogę sądową, ponieważ w taki sposób może się udać wywalczyć odszkodowanie, w związku z wyrządzoną przez przedsiębiorstwo krzywdą. Prawo jednak zakłada, że dopóki nie przedstawimy dowodów na czyjąś winę, to osoba ta zostaje uznana za niewinna. Prawnicy jednak przekonują, że dowodem w takiej sprawie mogą być drobne szczegóły, jak zdjęcia, paragony, korespondencja listowna, jak i emailowa. Ważne są także relacje świadków, którzy mogli widzieć, jak zostaje nam dostarczony wadliwy towar lub w jaki sposób została świadczona wadliwa usługa. Porady prawne, z jakich skorzystamy przed bezpośrednim spotkaniem w sądzie mogą udzielić nam wielu wskazówek, w jaki sposób walczyć o swoje.
Początkujący przedsiębiorcy nie mają łatwo, ponieważ muszą zmierzyć się z ogromną liczbą przepisów, zanim uda się im uruchomić firmę. Pierwszym problemem jest samo zarejestrowanie firmy. Kiedy okaże się, że została ona zarejestrowana, należy przede wszystkim określić, w jakim sektorze czy też branży będzie funkcjonowała. Gdyby profil działalności zmienił się, należy niezwłocznie zgłosić to do odpowiednich instytucji. Każdy z właścicieli firmy, powinien zastanowić się nad usługami takie, jak porady prawne. Kancelarie prawnicze proponują doświadczonych adwokatów, którzy reprezentują także drobne przedsiębiorstwa, gdy w grę wchodzą problemy z klientami lub niegodnymi zaufania współpracownikami. Przedsiębiorcy są także często narażeni na wyciek tajemnic służbowych, co może być karane dotkliwymi karami grzywny. Prawo jest po stronie poszkodowanego, jednak powinien on udowodnić winę nieuczciwego pracownika czy klienta. Czasami jest to trudne, zwłaszcza gdy w grę wchodzą wyłącznie relacje świadków, a nie namacalne dowody.